Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuus Turku

9.11.2024, klo 11.00 - 16.00

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä

Tervetuloa inspiroitumaan, kokeilemaan uutta, virkistymään sekä tutustumaan lähialueen yhdistystoimijoihin.

Yhdistyksillä on tärkeä rooli jäsentensä hyvinvoinnin edistäjinä. Omahoitopolku-hankkeessa halutaan tarjota tukea ja ideoita monipuoliseen ja hyvinvointia tukevaan yhdistystoimintaan Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuuksien myötä. Tilaisuudessa saat maistiaisia erilaisista aktiviteeteista sekä työkaluja hyvinvointia tukevan toiminnan toteuttamiseen omassa yhdistyksessä. Pääset myös tapaamaan lähialueen yhdistystoimijoita ja keskustelemaan hyvinvointia tukevan toiminnan mahdollisuuksista heidän kanssaan.

Missä ja milloin?

Tilaisuus järjestetään lauantaina 9.11. klo 11-16 Turussa Linnasmäen opistolla (Lustokatu 7).

Kenelle?

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuudet on suunnattu kaikille reuma- ja tules-yhdistysten toimijoille, jotka ovat kiinnostuneita kokeilemaan uutta ja saamaan uusia vinkkejä oman yhdistyksen toimintaan. Osallistujilla ei tarvitse olla ennakkoon kokemusta hyvinvointia tukevan toiminnan järjestämisestä.

Tilaisuuteen mahtuu enintään 30 henkilöä ilmoittautumisjärjestyksessä. Samasta yhdistyksestä mukaan otetaan enintään kolme osallistujaa, sillä haluamme tarjota mahdollisuuden osallistua mahdollisimman monen eri yhdistyksen toimijoille. Mikäli osallistujien enimmäismäärä ei ole täynnä, voidaan samasta yhdistyksestä ottaa mukaan useampi osallistuja.

Päivän ohjelma

• Klo 11 Tilaisuus alkaa lounaan merkeissä. Lounas tarjolla klo 12 saakka.
  • Klo 12 luento- ja työpajaosuus. Hyvinvoinnin edistäminen yhdistyksissä: mitä, miksi ja miten?
  • Klo 14 Tauko ja iltapäiväkahvit
  • Klo 14.30 Aktivoiva osuus liikuntasalissa. Valmistaudu heittäytymään ja liikuskelemaan kevysti, oman toimintakykysi mukaan.
  • Klo  15.30 Yhteenveto päivästä
  • Klo 16 Tilaisuus päättyy.
Osallistujat saavat mukaansa myös pienen materiaalipaketin, jonka avulla tilaisuuden sisältöjä voi lähteä kokeilemaan myös omassa yhdistyksessä.

Tilaisuus ohjelmineen ja tarjoiluineen (lounas ja iltapäiväkahvi) on osallistujille maksuton. Yhdistys päättää osallistujiensa matka- ja mahdollisista majoituskustannuksista.

Majoittuminen

Mikäli tarvitset majoitusta, voit olla yhteydessä opiston yhteydessä sijaitsevaan kokoushotelliin ja hostelli Linnasmäkeen: https://linnasmaki.fi/linnasmaki/yhteystiedot/

Osallistujilla on mahdollisuus hostellimajoitukseen hintaan 49€/henkilö/2hh ja 64€/henkilö/1hh sisältäen aamiaisen. Mainitse varauksen yhteydessä tilaisuus, johon osallistut (Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä, Reumaliiton Omahoitopolku-hanke).

Majoituksen varauksesta ja kustannuksista vastaa osallistuja itse tai osallistujan yhdistys, jos näin on yhdistyksessä päätetty.

Sitovat ilmoittautumiset tapahtumaan 25.10. klo 9 mennessä.

Hyvä tietää

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuudet järjestään syksyn 2024 aikana Ylläksellä, Turussa ja Jyväskylässä. Tervetuloa mukaan omaa kotipaikkaasi lähimpään tilaisuuteen!

Tilaisuudet koostuvat luennosta/työpajaosuudesta sekä aktivoivasta liikunnallisesta osuudesta. Turussa ja Jyväskylässä molemmat osuudet toteutetaan sisätiloissa. Liikunnalliseen osuuteen voivat osallistua kaikki, oma toimintakyky huomioiden ja tarvittaessa soveltaen. Mitään erityisiä varusteita et tarvitse mukaan. Pukeudu vaatteisiin, joissa sinun on mukava olla koko päivä ja liikkua kevyesti.

Yhdistykset hyvinvoinnin edistäjinä -tilaisuudet ovat Omahoitopolku-hankkeen järjestämiä. Omahoitopolku on Reumaliiton koordinoima hanke, jota rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö järjestöavustuksilla. Tilaisuus toteutetaan yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Kysyttävää?

Lisätietoja tilaisuudesta antavat Omahoitopolku-hankkeen työntekijät
Heta Rissanen heta.rissanen@reumaliitto.fi, p. 0447841777 &
Sanni Huttunen sanni.huttunen@reumaliitto.fi 0447913293.

Ilmoittautumisen voi perua maksutta ilmoittautumisajan puitteissa. Peruuttamattomista ilmoittautumisista veloitetaan kokouspaketin verran (53€) .
17.9.2024, klo 08.00 - 25.10.2024, klo 14.00
Linnasmäen opisto