Hyvinvointia arkeen ravitsemuksesta -verkkovalmennus

31.10.2024, klo 17.30 - 4.12.2024, klo 19.30

Hyvinvointia arkeen ravitsemuksesta -valmennus sopii sinulle, joka haluaisit muuttaa ruokailutottumuksiasi terveellisempään suuntaan.  Kamppailet ehkä painonhallinnan kanssa tai tiedostat, etteivät ruokailutottumuksesi tue terveyttäsi kuten toivoisit. Mahdollisesti olet huomannut, että ateriarytmissäsi olisi parannettavaa tai että energiaa hyvinvoinnin kannalta parempien valintojen tekemiseen ei vain riitä.

Valmennus on tarkoitettu ensisijaisesti yli 18-vuotiaille tulehduksellisia reumasairauksia sairastaville, jotka toivovat apua ja tukea ruokailutottumusten muuttamiseen ja hyvinvoinnin kannalta parempien valintojen tekemiseen.  Valmennuksessa pohditaan omia toimintatapoja, mistä ne johtuvat ja millaisista muutoksista kannattaisi lähteä liikkeelle. Opit asiantuntijoiden luento-osuuksista lisää aiheesta ja pääset kysymään itseäsi askarruttavia asioita ravitsemusterapeutin kyselytunnilla. Olennainen osa valmennusta ovat myös keskustelut vertaisten kanssa ja kokemusten jakaminen. Tavoitteena on auttaa sinua löytämään hyvinvointia vahvistavia asioita elämääsi.

Valmennuksen sisällöt keskittyvät omahoitokeinoihin, omien ajatusmallien tunnistamiseen sekä vertaiskeskusteluihin. Noudata aina ensisijaisesti lääkäriltäsi saamiasi ohjeita esimerkiksi ruokavalion, liikunnan ja lääkityksen suhteen.

Verkkovalmennus toteutetaan aikavälillä 31.10.-4.12.2024.  Valmennus sisältää neljä ryhmätapaamista, jotka pidetään arki-iltaisin klo 17:30-19:30 Teamsissa: to 31.10., to 7.11., to 21.11. Ja ke 4.12. Lisäksi järjestetään vapaaehtoinen jatkotapaaminen tammikuussa 2025. Tapaamisten lisäksi valmennukseen kuuluu itsenäisiä tehtäviä ennen ensimmäistä tapaamiskertaa sekä tapaamisten välillä.  Valmennus toteutetaan kokonaan verkon välityksellä.

Mukaan valmennukseen otetaan maksimissaan 15 henkilöä. Etusijalla ovat hakijat, jotka eivät ole osallistuneet muihin Omahoitopolku-hankkeen valmennuksiin. Muutoin valinnat tehdään ilmoittautumisjärjestyksessä, kunhan seuraavat kriteerit täyttyvät:  hakija on täysi-ikäinen, sairastaa reuma- tai muuta tuki- ja liikuntaelimistön sairautta ja on vastannut valmennuksen alkukyselyyn.  Verkkovalmennuksen osallistuvilta odotetaan sitoutumista kaikille neljälle tapaamiskerralle sekä vastaamista valmennukseen liittyviin kyselyihin.

Valmennus on osallistujille maksuton, mutta peruttamattomista ilmoittautumisista Reumaliitolla on oikeus periä 20€ maksu. Tällä haluamme varmistaa, että kaikki valmennuspaikat saadaan täytettyä eikä tyhjiä paikkoja jää peruuttamattomien ilmoittautumisten vuoksi. Peruutusilmoitus tulee tehdä sähköpostitse. mennessä. Mikäli joudut olemaan pois yksittäiseltä valmennuskerralta esimerkiksi sairastumisesta johtuen, ilmoitathan myös siitä valmennuksen yhteyshenkilölle sähköpostitse tai puhelimitse.

Hakuaika valmennukseen päättyy 20.10. Ilmoitamme mukaan pääseville osallistujille asiasta sähköpostitse ilmoittautumisen päätyttyä.
HUOM! Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 23.10. saakka ja jäljelläolevat paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

---

Omahoitopolku-hankkeessa (2023–2025) järjestetään verkkovalmennuksia eri elintapoihin ja omahoidon teemoihin liittyen.

Omahoitopolku on Reumaliiton koordioima hanke, jota rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö järjestöavustuksilla. Tässä valmennuksessa yhteistyökumppanina on myös Opintokeskus Sivis.

18.9.2024, klo 08.00 - 23.10.2024, klo 23.59
Valmennus järjestetään verkon välityksellä. Ohjeet lähetetään osallistujille sähköpostitse.
YHTEISTYÖSSÄ